Wednesday, April 16, 2008

Striking distance

Lately I have been thinking of distance. Not in the melancholy "Ufff yeh dooriyan" kind of way like in our Bollywood movies, but in a totally different light actually. As that oft-misunderstood thing between people. I am not referring to emotional distance, but plain physical distance. Speed x time. Distance. The one that's measured in metres and kilometers and light years. Being away from loved ones may suck, but distance does have its merits in certain other situations.

  • Distance keeps us sane.

  • Distance makes us realise what we miss.

  • Distance helps us figure ourselves out.

  • Distance keeps us away from people who interfere in the process of us figuring ourselves out.

  • Distance makes meeting a happier event.

  • Distance allows us to look exactly the way we want to look, away from those who don't want us to look like that.

  • Distance keeps the transport and telecom industries alive.

  • Distance helps us forget.

  • Distance is a good test of love.

  • Distance allows us to issue restraining orders without going to court.

  • Distance makes us understand ourselves and others better.

  • Distance makes break-ups easier.

  • Distance helps us plan great holidays.

  • Distance gives us breathing space.

  • Distance can give rise to beautiful letters and emails.

  • Distance decreases the probability of us bumping into people we have shift+deleted from our lives.

  • Distance heals what time can't.

  • Distance allows us to clearly see whom it should be maintained with.



30 comments:

manju said...

GOLD !!!! After a long time :)

Inder said...

and... distance from something takes you closer to something else :)

Sayesha said...

#Manju,
Hehe! :D

#Inder,
//distance from something takes you closer to something else :)

Oooh I love that one! beautiful and practical. :)

Vaijayanta Chattoraj said...

Dooori Sahi Jayena !!!

Vaijayanta Chattoraj said...

Distance
= Di + Stance
= The + Position of the Body
= The position of the body. (Ans)

Urv said...

One of the ironical thing about distances is that, at first it makes you miss things like never before, and later the same distances make you get used to living without those same things..

Bivas said...

just bcoz no one claimed...I take Silver!
And beg to differ...but having said all that about distance and its merits...still...
Distance Sucks (esp when its ur loved ones)!!!
P.S.: Sorry abt that but presently not a big fan of the (v*t = s) waala distance

shub said...

One of the rare times I'm thankful for it.

"Distance can give rise to beautiful letters" aaare you trying to say the opposite holds true?! As in, proximity gives rise to crappy letters? Aaaare you trying to tell me something here? HMMM?! :P

Also, aaaare you calling me FAT?! :P (sorry, couldn't resist the last one :D)

Sayesha said...

#Vaijayanta,
I have one thing to say to you, but I need my rolled-up newspaper first.
*THWACK*
:D

#Urv,
//and later the same distances make you get used to living without those same things..

And sometimes even thankful not to be near certain things. :)

#Bivas,
I agree with you on the loved ones bit... but this post is about the 'other kind of distances'. :)

#Shub,
//As in, proximity gives rise to crappy letters? Aaaare you trying to tell me something here?

Darling, you forgot that I live in Singapore, while you live in Malaysia? ;)

Muahaha what a comeback! *pats self on the back*

//Also, aaaare you calling me FAT?! :P

HAHAHAHA! I almost fell off my chair when I read that!

To answer that... well... *looks at nails coyly* ab jo sach hai... woh toh sach hai na? *flutters mascara'ed eyelashes and goes back to looking at nails*

SK said...

Hi,
First time commenting, though I have been following posts for sometime.

I totally concur. Distance makes the small differences fade away.

Sanchit said...

distance sometime makes me feel the importance of things i never thought were important...

distance...

btw humein khushi hui for ur visit.. and yeah, dis time i missed the sona..

BP said...

I see that you're pointedly avoiding the cliche: ... makes the heart grow fonder, heh.

Interesting post :)

BP

shub said...

:p

and Viv is gonna read this post and go whaaa?! :D

Clueless said...

Ha! It totally didn't strike me, but after Shub's comment, I'm totally picturing Viv reading this post and thinking, "Is she talking about me?! :/" Poor guy! :P

And why do I get the feeling I had something to do with the inspiration for this post? ;) Well said, though. I was nodding along to all your points.

Technofun said...

Distance makes the wait more beautiful... :)

Stone said...
This comment has been removed by the author.
Stone said...

Kinda off track...

"Aankh se door na ja
dil se uttar jaayega...
Waqt ka kya hai
Guzarta hai...guzar jayega"

Sayesha said...

#SK,
Welcome to the bar and thanks for commenting. :)

#Sanchit,
Sona nahin toh kya hua, Mona milegi! :P

#BP,
Thanks! :)

#Shub,
Abbe disclaimer nahin padha? First para last line! :P

#Clueless,
Achha hai na... he will come home sooner! :P

//And why do I get the feeling I had something to do with the inspiration for this post? ;)

I thought you would think so, but nope, it's a mixture of many things I have been thinking about. :)

#Technofun,
:)

#Stone,
Ah! I love that song!! Sajda? :)

Sanchit said...

# sayesha..

LOL.. sona nahin to mona... LOL..
am laughing like mad.. i don know why

Sri said...

Nice post...ya,i know what it is like to be away from home and family!experiencing it for the first time..hopefully,will get used to it and look at all the advantages u have described in ur post:)

DS said...

Good post! loved it!

Distance makes us realize the worth of many things in our life.

nits said...

hey.. nice post.. btw.. u missed some more good things about distance...

distance (s*t=d) brings ppl closer.. have ever noticed living away from home makes u feel every other person from that area (or country) as your close friend or relative...

Sayesha said...

#Sanchit,
:P

#Sri,
Thanks. :)

#DS,
Thank you! :)

#Nits,
//have ever noticed living away from home makes u feel every other person from that area (or country) as your close friend or relative...

Oh yeah! That's a good one! :)

S said...

Good Post Sayesh !!! Full thalliya...so when these kinds of thoughts bumps into your mind...

Sayesha said...

#S,
Thanks, Shaan!

//so when these kinds of thoughts bumps into your mind...

Usually they are triggered by something that happens... :)

Hey, why is your blog blank??

Iday said...

Nice post...
Distance also tells you how far you'd go for certain people, and how far others go for you!

Shan said...

//Hey, why is your blog blank??
Hii Sayesh, Now you can find about me :)

Sayesha said...

#Iday,
Oh yeah! Important point, that! :)

#Shan,
Haha! Thanks! :) But where are the blog posts? :D

Vaijayanta Chattoraj said...

lol
:D

>>Jass<< said...

Mmm, speed x time = distance
so, time=distance/speed

hence if (healing)speed ->0 , time ->infinity
but distance can still be finite and continue to heal where as it will take infinite time to heal.

Agreed, Distance heals what time can't. :D

P.S: I am not drunk. Sachi.